söndag 22 mars 2015

Romantisk vintersemester

Ett ungt par åkte på en romantisk vintersemester i fjällen, där skulle de bo i en enkel vedeldad vinterstuga. De kom fram och gjorde sig tillrätta, den unge mannan var förutseende så han gick ut för att hugga ved för att fylla på lagret i stugan.


Efter en liten stund kom han in och sa:


–          Älskling, jag har glömt handskarna hemma och nu fryser jag om händerna, kan du värma mig lite grann?


–          Självklart, svarar hans fästmö, lägg dem mellan mina lår så kommer de att bli varma snabbt.


Han gjorde som hon sa och efter en stund, när värmen kommit tillbaka i händerna gick han ut en till gång. Det tog inte många minuter så kom han in igen med stelfrusna händer, Samma historia igen, händerna mellan hennes lår och värmen kom tillbaka snabbt.


Vedhuggningen fick vänta eftersom fästmön gjort mat, direkt efteråt så knallade fästmannen ut ännu en gång med orden:


–          Jag går ut och hugger lite mera innan det blir för mörkt.


Självklart hinner det gå bara några minuter så kom han in igen och säger:


–          Älskling, mina händer är kalla igen!


Då fräser fästmön till och ryter:


–          Men för guds skulle, det skulle vara en romantisk helg, kan du aldrig frysa om öronen istället!



Romantisk vintersemester

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar