fredag 8 maj 2015

Vem är världens största lögnare?

Snövit, Stålmannen och Pinocchio var ute och gick på stan en vacker vårdag då de fick syn på en färggrann skylt med texten: ”Skönhetstävling – vem är den vackraste kvinnan i världen?”


– Jag anmäler mig, sa Snövit och gick in. Efter en halvtimme kom hon ut.

– Nå, hur gick det?, undrade Stålmannen och Pinocchio.

– Jag vann! Första pris! Vad trodde ni?, svarade Snövit.



De fortsatte sin vänskapliga promenad och fick syn på en annan skylt med texten: ”Styrketävling – vem är världens starkaste man?”.


– Jag anmäler mig!, utbrast Stålmannen och gick in. Efter en timme kom han ut med svettpärlorna rinnande ner från pannan.

– Nå, hur gick det?, undrade Snövit och Pinocchio.

– Jag vann! Första pris! Puh! Vad trodde ni?, svarade Stålmannen.


Det brokiga gänget fortsatte sin promenad och fick snart syn på en ny skylt. Denna gång med texten: ”Tävling – vem är världens störste lögnare?”


– Den här tar jag lätt! Vänta här en liten stund, sa Pinocchio kaxigt och gick in. Efter nästan två timmar kom han ut med den längsta näsan han någonsin haft.

– Nå, hur gick det?, undrade Snövit och Stålmannen. Pinocchio svarade uppgivet:


– Vem fan är Stefan Löfven?




Vem är världens största lögnare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar