fredag 3 april 2015

Inte lätt att vara Johan

Johan flyttade till Sverige och försökte anpassa sig i det svenska samhället. Han började gå i kyrkan på söndagarna. En måndag kom han till jobbet med en riktig blåtira över ena ögat!

Jobbarkompisen Erik frågar förvånat:

– Vad i all världen har hänt?

– Joo,du vet när jag var i kyrkan igår så skulle vi ställa oss upp och sjunga en psalm. Framför mig reste sig en vacker äldre dam upp och då såg jag att kjolen åkt in i ändan på henne. Jag tänkte att så ville hon nog inte ha det så jag böjde mig fram och drog ut kjolen. Då vände hon sig om och klappade till mig!

Nästa måndag kom Johan till jobbet, nu med en ännu större blåtira på andra ögat, plus en fläskläpp!!

Erik:

– Vad har hänt nu då?!!

Johan:

– Joo du vet, jag var i kyrkan igår och samma dam satt i raden framför mig igen. När alla reste sig för att sjunga så hade kjolen smugit sig sig in i ändan på henne igen.

Erik:

– Och du tog ut den??

Johan:

– Nä, hennes man stod tydligen bredvid henne och fick se det hela så han drog ut den.

Erik:

– ???

Johan:

– Men jag visste ju att hon inte ville ha det så, så jag stoppade in kjolen igen!!!



Inte lätt att vara Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar