lördag 7 mars 2015

Tidsstudier och smarta lösningar

En man som sitter på restaurang råkar putta ner en sked på golvet med armbågen. Servitören närmast honom kommer fram, öppnar sin skjortficka och tar fram en ny sked som han placerar på bordet.

– Oj, har alla servitörer här skedar i skjortfickan, undrar mannen.

– Ja, undersökningar har visat att var femte gäst råkar ha ner skeden på golvet. Så på det här sättet slipper vi springa in i köket varje gång det händer.

Restaurangästen äter sitt mål och ber att få betala.

När servitören kommer säger mannen:

– Ursäkta, men det hänger ett snöre från din slips.

– Ja, undersökningar har visat att det alldeles för lång tid att tvätta händerna efter toalettbesöken, så det här snöret är fastknutet i min snopp. När jag måste gå på toa, så drar jag bara i snöret, kissar och sen kan jag återvända till jobbet utan att tvätta händerna.

– Men hur får du tillbaka snoppen i byxorna?

– Jag använder skeden


Inlägget Tidsstudier och smarta lösningar dök först upp på Likr.






from WordPress http://ift.tt/1FrqBsZ

via Like it

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar